Öğretim Üyesi Sayısı |
: |
3 |
Araştırma Görevlisi Sayısı |
: |
10 |
Öğretim Görevlisi |
: |
7 |
Öğrenci Sayısı |
: |
572 |
Puan Türü |
: |
YGS-2 |
Eğitim Dili |
: |
Türkçe |
Eğitim Modeli |
: |
Entegre Eğitim |
Hazırlık |
: |
Yok |
Yerleşke |
: |
Umuttepe |
Eğitim Süresi |
: |
4 yıl |
Yükseklisans Mezun Sayısı |
: |
23 |
Doktora Mezun Sayısı |
: |
5 |
Kocaeli Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu 1992 yılında
kurularak 2 yıllık ön lisans programı ile eğitime başlamış ve 1997-1998
eğitim öğretim yılında 4 yıllık lisans programı uygulayan Kocaeli Sağlık
Yüksekokulunun bir bölümü olarak lisans eğitimi faaliyetine başlamıştır.
Öğrenci sayısı:
Hemşirelik Bölümü öğrenci sayısı 572 dir.
Teorik ve Uygulamalı Eğitimin Özellikleri
I.sınıfta öğrenci; sağlıklı erişkin bireyi tanır. (Anatomi, fizyoloji,
psikoloji, histoloji, beslenme, biyokimya, mikrobiyoloji v.b) Bireyin sağlık
durumunu değerlendirmesini öğrenir. Öğrenciler, bilgi ve becerileri her
yarıyıl on dört hafta süresince 8 saat teorik, 4 saat laboratuar, 4 saat
uygulama çalışması ile kazanır.
2.sınıfın 1. ve 2. döneminde öğrenci; sağlığı bozulmuş (hasta) bireyi tanır,
sağlık durumunu değerlendirir, hemşirelik tanılarını belirler, hemşirelik
girişimlerini planlar, uygular ve değerlendirir. Öğrenciler, bilgi ve
becerileri her yarıyıl on dört hafta süresince 8 saat teorik, 4 saat
laboratuar, 10 saat uygulama çalışması ile kazanır.
3.sınıfın ilk döneminde öğrenci; yaşam dönemlerine göre (Gebelik, yenidoğan,
bebek, oyun çocuğu, okul çocuğu, adölesan, erişkin ve yaşlı) sağlıklı bireyi
tanır, sağlık durumunu değerlendirmesini öğrenir. Öğrenciler, bilgi ve
becerileri her yarıyıl on dört hafta süresince 8 saat teorik, 4 saat
laboratuar, 10 saat uygulama çalışması ile kazanır.
3.sınıfın 2.döneminde öğrenci; özelikle çocuk, kadın ve ruh sağlığına
ilişkin toplumda sıklıkla görülen hastalıkları ve ortaya çıkmasına neden
olan etkenleri tanıyarak sağlık problemi yaşayan hasta bireyin sağlık
durumunu değerlendirir, hemşirelik tanılarını belirler, hemşirelik
girişimlerini planlar, uygular ve değerlendirir. Öğrenciler, bilgi ve
becerileri her yarıyıl on beş hafta süresince 8 saat teorik, 2 saat
laboratuar, 12 saat uygulama çalışması ile kazanır.
4.sınıfta öğrenci almış olduğu teorik bilgiler doğrultusunda ilgili sağlık
kuruluşları, okul, cezaevi vb uygulama alanlarında uygulamalı çalışmalarını
yapar. Öğrenciler, bilgi ve becerileri her yarıyıl on dört hafta süresince
28 saat uygulama çalışması ile kazanır.
Bununla birlikte öğrenciler eğitimleri süresince; Temel Bilgi Teknolojisi
Kullanımı, Temel Bilgisayar Bilimleri, Türk Dili, Atatürk İlkeleri ve
İnkılap Tarihi, İngilizce gibi zorunlu derslerin yanı sıra Üniversite ortak
seçmeli ders havuzundan ders alabilir. Okul ve bölüm seçmeli derslerinden
eğitim öğretim planında belirtilen AKTS kredisi doğrultusunda ders alır.
Okul ve bölüm seçmeli dersleri arasında; Zaman Yönetimi, Drama, Bilgiye
Ulaşım, Sağlık Eğitimi, Hemşirelikte Sistematik Yaklaşım, Sağlık
Sosyolojisi, Bulaşıcı Hastalıklar, Geriatri Hemşireliği, Yara Bakımı, Okul
Sağlığı Hemşireliği, Sağlık Politikaları, Özürlü çocuk ve Hemşirelik,
Afetlerde Hemşirelik Bakımı, Diyabet Hemşireliği, Sağlık Mevzuatı, Terminal
Dönem ve Hemşirelik Bakımı, Hemşirelikte Vaka çalışmaları, Mesleki İngilizce
dersleri bulunmaktadır.
Eğitim-Öğretim Olanakları
Bölümümüzde 2015 yılı itibariyle profesör, doçent, yardımcı doçent, öğretim
görevlisi, araştırma görevlisinden oluşan 21 (7 ÖYP 35. madde ile diğer
üniversitelerde görevli) öğretim elemanı ile eğitim verilmektedir.
1999-2000 Eğitim Öğretim yılında Doğum ve Kadın Sağlığı Hastalıkları
Hemşireliği ile İç Hastalıkları Hemşireliği Anabilim Dallarında, yüksek
Lisans eğitimine başlanmıştır. İki anabilim dalında da öğretim üyesi
olmaması nedeni ile öğrenci alımı yapılmamaktadır.
2000-2001 Eğitim Öğretim yılında Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği Anabilim
Dalında, yüksek lisans eğitimine başlanmıştır. Halen yüksek lisans eğitim
programı devam etmektedir.
2001-2002 Eğitim Öğretim yılında Halk Sağlığı Hemşireliği Anabilim Dalında
Yüksek Lisans eğitimine başlanmıştır. Halen yüksek lisans eğitim programı
devam etmektedir.
2008-2009 Eğitim Öğretim yılında Cerrahi hastalıkları Hemşireliği Anabilim
Dalında Doktora eğitimine başlanmıştır. Helen doktora programı devam
etmektedir.
2003-2004 eğitim öğretim döneminde hemşirelik eğitim programı, toplumumuzun
gereksinimi olan bakım hizmetlerinden sorumlu daha nitelikli mezunlar
verebilmek için disiplin içinde ve disiplinler arası tam entegrasyonu
sağlayacak biçimde yeniden düzenlenmiştir. Bu düzenleme sonucunda
programların; yaşam boyu öğrenmeyi alışkanlık haline getirilmesi, öğrenmeyi
kolaylaştırması, motivasyonu artırması, bilginin daha kullanılır hale
getirilerek uygulamaya yansıtılabilmesi, analiz sentez yeteneğini
geliştirmesi, problemlere bütüncül bakış sağlaması, problem çözme becerisini
geliştirmesi, edinilen bilginin kalıcı olmasının sağlanması, ekip
çalışmasının kolaylaştırıcı olması, sorgulayıcılık, araştırıcılık özelliğini
kazandırması hedeflenmiştir.
Bölüm eğitim öğretim planları 2010-2011 Eğitim Öğretim yılından itibaren
Üniversitemizin benimsediği Eğitimde yeniden Yapılandırma Ve Kalite
Geliştirme Süreci kapsamında tekrar gözden geçirilerek düzenlenmiştir.
Teorik dersler yüksekokulumuzda, laboratuar çalışmaları; okulumuz klinik
beceri laboratuarı, Tıp Fak. Temel Bilimler Laboratuarları ve Üniversitemiz
bilgisayar laboratuarlarında yapılmaktadır. Mesleki uygulamalar; Kocaeli
Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi, bölgedeki eğitim kurumları, Aile
Sosyal Politikalar Bakanlığına bağlı birimler ve sağlık hizmetleri veren
diğer kurum ve kuruluşlarda yürütülmektedir.
Mezuniyet Sonrası Çalışma Olanakları
Mezun olan öğrencilerimiz, yataklı tedavi kurumları (kamu, özel vb),
hastaneleri, Tıp Fakültesi ve İhtisas Hastaneleri, işyerleri gibi sağlık
hizmetleri veren sağlık kuruluşlarında, iş yeri hemşiresi, okul sağlığı
hemşiresi olarak çalışmaktadırlar. Ayrıca mesleğin geliştirilmesi amacıyla
lisansüstü eğitim ve akademik çalışmalarda bulunmaktadırlar.